dinsdag 8 mei 2012

Mei (Nederlands)

Veel mensen publiceren een energieweerbericht voor de maand mei, dat zijn er zelfs zoveel, dat ik er door stop met schrijven. Maar de laatste dagen kreeg ik emails van lezers van mijn blogs, die me vragen te schrijven over wat er speelt, ik voel me vereerd, dus...hier ben ik.


Zoals velen van jullie wel gemerkt zullen hebben, de eerste week van mei was heel speciaal. Het was alsof we in een bedompte kamer zaten en iemand deed de deur open om de wind en het zonlicht binnen te laten! Eindelijk, frisse lucht, tijd om te ademen!
Voor sommige mensen was het openen van de deur zo plotseling, dat ze zó'n snelle draai maakten, dat ze ervan door hun rug gingen!
Deze snelle draai was natuurlijk niet persé een lichamelijke draai, het is het energielichaam waar ik over spreek, maar voor velen heeft het wel uitwerking op het fysieke lichaam...dus ruggen, heupen, nekken (zelfs knieën) geven veel problemen.

Een tweede grote groep heeft keelontstekingen, rauwe kelen, bronchitis..de plotselinge tocht van de open deur maakt ons snotverkouden..alwéér! (inclusief mezelf...alweer...de 3e keer al sinds december)


Wat moeten we nou doen aan al dat ongemak? Persoonlijk vind ik medicatie nogal nutteloos. Het kan tijdelijk de scherpe randjes eraf halen (niks mis mee hoor, dat is een persoonlijke keuze) maar het lost niks op.
We moeten ons 'simpelweg' bewust worden van het feit dat we krachtige wezens zijn, dat we ons zelf kunnen helen. Het is de verantwoordelijkheid nemen, bewust zijn van jouw energie, en het effect van jouw energie op jouw ZELF.
Als je je bewust bent, dan volgt het lichaam en heel je.

Een paar dingen die daarbij kunnen helpen:
Mediteer dagelijks (zelfs al is het maar een paar minuten) Mensen zeggen vaak dat ze dat niet goed kunnen omdat ze hun gedachten niet kunnen stopzetten. Maar..dat is prima! Er is helemaal geen noodzaak om gedachten te stoppen (sterker nog, misschien komen er gedachten voorbij die een boodschap voor je zijn)  maar besteed er op dat moment gewoon even geen aandacht aan, ga er op dat moment niet over nádenken, constateer de gedachte, herken het en leg het weg voor later.
Adem bewust. Wederom is een paar minuten voldoende. Diepe, rustige bewuste ademhalingen.
Eet gezond, eet dingen die je voeden, niet slechts vullen.
Drink veel water en wees je er bewust van dat je voor 70% uit water bestaat!
Voor mij persoonlijk is wandelen een geweldige manier om te healen, ik probeer minstens een uur per dag te lopen.
En tot slot, breng tijd door met mensen die het beste in je boven halen en die dezelfde dingen nastreven. Harmoniseer.

Dank voor het lezen van mijn blog.
Bless you.
Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten