maandag 14 mei 2012

Geld verdienen met bloggen (Nederlands)

Een paar dagen geleden kwam ik er achter dat ik gewoon geld kan verdienen met doen wat ik heerlijk vind, namelijk schrijven.

Ik wist wel dat google advertenties op mijn blog zet, maar ik dacht dat ik honderden, zo niet duizenden lezers moest hebben om daar geld mee te verdienen.
Nou, das dus niet waar ontdekte ik. Iedere bezoeker kan op een Google ad klikken en 'katsching' ik krijg betaald!
Cool he?


Dus, nu werd het tijd om mensen te mobiliseren om dat ook echt te doen. En omdat ik NOG geen duizenden lezers heb, ben ik aan een aantal gaan vragen om te klikken, en wonder oh wonder, de betalingen rolden binnen!

Nu werd ik echt enthousiast..misschien hoef ik helemaal niet een baantje te zoeken waar ik geen zin in heb, misschien kan ik gewoon doen wat ik écht wil doen!


Volgende stap..uitvinden hoe ik dit serieus moet doen...beetje professioneel zijn, optimaliseren, hoe krijg je meer lezers en daarmee het aantal clicks omhoog, hoe....geeez...binnen 10 minuten googelen, adsensing en adworden was ik zo ver dat ik mijn laptop het raam uit, of dóór het raam wilde kwakken!
Zelf de makkelijk te volgen hulp programma's werd ik meteen knettergek van want ik snap het taalgebruik niet eens!
Zelfs adverteren-voor-dummies maakt me vrijwel direct volledig wanhopig en zorgt ervoor dat ik wil wegrennen en elk willekeurig baantje wil aannemen om te voorkomen dat ik mijn tanden erin moet zetten.
AAAAAARRRGGGGHHH!!!


IK ZAL het snappen!
IK GA mijn tanden erin zetten!
IK ZAL een inkomen uit bloggen voor mekaar krijgen!
IK DOE!
Tot het zover is..wil je me helpen...ads aanklikken (die nog steeds geen plaatjes erbij hebben want ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg) en zou je ook op de G+ knop hieronder kunnen klikken..als je die kan zien..wat ik niet zeker weet..die schijnt mijn Google-ranking te helpen..of zo..kweenie zeker...

Ik houd er niet van om me zo'n oen te voelen.
Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten