vrijdag 11 mei 2012

Kiezen, kiezen en nog eens kiezen (Nederlands)

Vaak krijg ik emails of facebook messages over mijn blogs, en meestal zijn het mensen die laten weten dat ze zich erin herkennen, of hoe blij ze zijn om te lezen dat het - 'aaaah'-  die flares zijn die maakt dat ze zich heel goed, of juist niet voelen.
En soms krijg ik reacties van mensen die verdrietig en ongelukkig zijn, pijn hebben, depressief zijn of heel boos dat hun realiteit zo anders is dan de mijne.
Soms lijken mensen het dat kwalijk te nemen, want zijn hebben duidelijk een veel zwaarder leven dan ik heb, want als ik in hun schoenen zou staan, was ik niet altijd zo gelukkig en lichtvoetig en lichthartig.


Nou, mijn leven is inderdaad relatief makkelijk geweest...mijn ouders zijn geweldige mensen, mijn kindertijd was vrij zorgeloos. Ik heb nooit fysieke uitdagingen gehad en mijn uiterlijk was altijd goed genoeg om me er niet druk over te hoeven maken.
Maar, ook ik ben een mens en heb echt mijn deel aan moeilijkheden wel gehad, net als iedereen.
Het is een cliché, maar ik denk dat het niet zozeer is wat het leven je toewerpt, maar hoe je daar mee omgaat.
Dus, dan zeg ik dat het een keuze is. Je kiest  hoe je omgaat met dat wat op je pad komt.

Sommige mensen vragen dan hoe je dat doet, anderen worden boos en vinden dat ik niet begrijp hoe ernstig hun problemen zijn.


Van niks of niemand het slachtoffer zijn, is een keuze.

En..dat kiezen is niet iets dat je effe op een zondagmiddag doet en dan ben je klaar..
Het is niet zo dat je ervoor kiest om blij te zijn, en vila, nu ben je altijd blij.
Kiezen is iets dat je steeds weer doet, en nog een keer en nog een keer, zo vaak als nodig is om het tot een gewoonte te maken!
Dus niet op je verleden teruggrijpen om iets aan te tonen, niet je toekomst gaan invullen op basis van wat je al hebt ervaren..er is alleen maar NU..elke keer weer, alleen maar nu.


Het is net als een spier die getraind moet worden...niemand heeft ooit een sixpack gekregen simpelweg door dat te kiezen...daar heb je doorzettingsvermogen voor nodig.
En in het begin kijk je naar je buik en denk je...dat lijkt meer op een vat dan een sixpack...maar als je blijft trainen, dan zie je op een dag je spieren verschijnen.
Met de keuze voor geluk en balans is het precies hetzelfde. Wees je bewust van je verdriet, wees je bewst van disbalans, en zodra je je ervan bewust bent, maak een keuze! Wil je in die staat blijven? Of kies je voor iets anders?
het is aan jou..NU!

Ik heb er jaren hard aan gewerkt om bewust te zijn, en ik merk het effect tegenwoordig.
Steeds meer leef ik in het nu. Kies ik wie ik ben, hoe ik ben, elke seconde van elke dag.
Er is helemaal niets dat je ervan weerhoudt de geweldigste jij te zijn die je kunt zijn.
Gewoon kiezen..nu!

Liefs,
Inge


Ik wil je bedanken voor het lezen van mijn blog, zonder jou zou het niets zijn. Als je me financieel wilt steunen hierbij, kijk dan es naar de advertenties op mijn pagina, het zou fijn zijn als je er es op klikt. Dank je wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten