vrijdag 20 juli 2012

Hoe te groeien..maar je achterwerk klein te houden..(Nederlands)

Nee, even serieus, hoe doe je dat? Hoe groei je, expandeer je, wordt je 'bigger then life', neem je de ruimte die je wilt en nodig hebt, ben je volledig aanwezig...maar laat je je lichaam niet evenredig meegroeien?
Het is echt wel een 'probleem' momenteel...ook voor ondergetekende.
Als ik terugdenk, dan begon mijn lichaam uit te dijen rond dezelfde tijd dat ik mijn spirituele pad begon te volgen. (nou ja, dat volgde ik natuurlijk al, maar ik bedoel bewust..gekozen..wakker)
Mijn grootste uitdaging was om echt geaard te raken (zoals dat voor de meeste mensen geldt) ..voor mijn lichaam én mijn geest.
In de voorgaande jaren had ik mijn twee kinderen gekregen, en dat had me al heel erg bewust gemaakt van mijn lichaam. Ik bewonderde het volkomen, hoe kon een lichaam  - dat ik niet zo best behandeld had - zo'n wonder laten voltrekken? Twee keer!
Maar, met bewustzijn van je fysiek, ben je nog niet geaard. En als je niet geaard bent, dan kun je van zijn lang zal ze leven geen healingwerk doen...de energy is dan all over the place en je kunt het niet sturen.
Het is ook zo grappig als mensen zeggen dat mijn werk 'zweverig' is , want het is het tegenovergestelde...heel aards, geaard, voeten stevig op de grond.
Maar zover komen, hoe heb ik dat gedaan?

Eén van mijn mentoren - Krijn Koetsveld -  gaf me een mantra, die me hielp bij het verbinden met de Aarde, en ik zei die een paar keer per dag, gedurende twee jaar. In het begin zelfs met twee knotsen van toermalijnen in mijn handen...ja, ik was behoorlijk on-geaard haha!
(wil je de mantra ook, stuur even een mailtje..)
Maar..terug naar het onderwerp, al dat fysieke verbinden maakte mijn lichaam zeer bewust van de zwaartekracht, en extra gewicht, dat helpt zeker weten!
Dus dat deed ik. Niet met opzet natuurlijk...ik was alleen niet bewust genoeg van mijn slordige vraagstelling...wat ik vroeg was meer aarding, en het universum leverde. Wel 10 kilo.
Zucht.

Dus, daar werk ik nu aan, om duidelijker te zijn, precies te vragen wat het is dat ik wil, zonder het risico te lopen dat het universum - met zijn geweldige gevoel voor humor - het leuk gaat interpreteren. 
Zoals eigenlijk met alles waar je om vraagt, wat je creëert..wees precies, want als je ruimte laat voor interpretatie...oh nee..







;-)
Fijn weekend!
Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten