zondag 15 april 2012

Schildklier (Nederlands)

Het is heel vreemd, als je wilt lezen over de schildklier en doe je dat op Nederlandstalige pagina's ...dan gaat het allemaal over medicatie. Alles gaat alleen maar over de keus tussen synthetische en dierlijke hormonen. Als je op Engelstalige pagina's zoekt, dan krijg je veel meer advies over alternatieve behandelingen en voedingsadvies.

De reden dat ik dit googelde is omdat ik denk dat ik mijn schildklier te langzaam werkt. Veel symptomen zijn zeer herkenbaar en ik was wel een beetje opgelucht om me te realiseren dat er een reden is voor veel van mijn ''problemen''.
Volledig onmogelijk om gewicht te verliezen, hoofdlijn, rare vermoeidheid, trillende handen, dikke ogen enzovoorts.
I dacht alleen maar aan symptomen die bij de shift horen en had me niet gerealiseerd dat dat zich ook lichamelijk kan manifesteren in 3D.
Dus morgen de dokter maar bellen voor een diagnose. Mijn dokter weet dat ik alleen een diagnose wil, geen medicijnen.
De beste medicijnen zijn je voedsel ben ik van overtuigd, dus ik onderricht mijzelf over welke dingen wel -en welke niet te eten. (en ik was blij te lezen dat steeds meer medici en onderzoekers die kant ook op gaan)
Ik heb geen medisch probleem dat opgelost moet worden, ik heb een schildklier die de juiste aandacht en voeding nodig heeft

Grappig is..ik heb de laatste tijd veel ge-juiced en dat heeft me geholpen dit allemaal te identificeren.
Want, ik juice altijd rauwe broccolistengels, spinazie, andijvie en ik heb kilo's salades gegeten..en die helpen allemaal om de schildklier langzamer te laten werken...grrr...
Ik eet spetbrood want dat haalt je bloedsuikerspiegel niet zo uit balans..maar maakt de schilklier ook langzamer...ggrrrr...
Aan de andere kant was ik blij te lezen dat pompoen linzen en koriander dan weer wel heel goed voor me zijn, mijn lievelingseten, en we eten het vanavond :-)
Dus..ik heb een heleboel leeswerk te doen, balans te zoeken en healing te doen.
Ik kies ervoor om gezond te zijn. Ik ben gezondheid.
Alles is goed.


Dus schilklier..ik hou van je, vergeef me, het spijt me, dank je.

Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten