zondag 30 september 2012

Oogst Maan en een Zonnevlam..(Nederlands)

Wat een nacht zeg! De volle oogst maan en een M-flare bijna op exact hetzelfde moment dat de maan perfect was (in mijn deel van de wereld tenminste) rond 5 uur vanmorgen.
Ik was klaarwakker! En jij?


De afgelopen weken waren extreem destructief, maar het lijkt nu allemaal een beetje rustiger te zijn...er zit kalmte in de lucht. Het stof dwarrelt neer, en nu zien we hoe heftig de storm geweest is.
We zijn opgetild en neergekwakt, rondgedraaid en binnenstebuiten gekeerd, op de kop gezte, en zagen alles vanuit verschillende perspectieven. En nu zijn we een beetje duizelig...wat is er tot nu toe gebeurd?

Voor mij persoonlijk - en dus voor een heleboel anderen ook - is er veel losgelaten. Oude ideeën, oude vrienden, oude gewoonten, oude zienswijzen en oude geloofssystemen.
Nou, misschien is loslaten niet het goede woord, energie verdwijnt niet, maar het hecht zich op een andere manier aan me. Herpositionering.
Het was magisch, het was moeilijk (soms bijna gewelddadig), het was een strijdt en het was alsof het licht en de lucht weer winnen konden komen. (verwonderd over hoe lang ik kennelijk zonder was)

De lucht en het licht zijn representatief voor vergeving, mildheid, vriendelijkheid..weten dat er geen noodzaak is voor iets anders. Alle emotie die niet liefde is, alle actie die niet uit liefde voortkomt, komt voort uit angst.
En angst komt voor uit hechting. Dus als je je niet (aan een uitkomst) hecht, is er niets om angst voor te hebben. En als je geen angst hebt, dan is er alleen nog maar wat is..alles in perfect 'divine order'
Nou...dát geeft me een geweldig gevoel van vrede en liefde, en het gevoel van heelheid.




Túúrlijk is er altijd meer om op te ruimen, daarom zijn we op deze gekke planeet nietwaar..om het spelletje van 'de mens' te spelen.
Deze oogst/volle maan en die m-klasse zonnevlam afgelopen nacht was voor sommigen een geweldige schop onder hun achterste! Zeer zeker voor diegenen die weigeren in beweging te komen..en dat gaat weer een hoop woede met zich meebrengen!
Een hoop korte lontjes deze week! Een boel rotzooi zal als water uit de brandweerspuit komen, geen druppende kranen dezer dagen!
Dus, wees je er bewust van dat het niet persoonlijk bedoeld is, dat is het nooit..het is opruimen.
Dus wees bewust van je optie om opnieuw te kiezen, altijd weer.
Wees bewust..en draai je licht hoger en hoger...straal, wéés het licht!
En vergeef hun voor hun woede, hun geschreeuw en geweld.
Vergeef jezelf als deze woede in jou oplaait.
vergeef, glimlach...en ga verder.

Liefs
Inge

2 opmerkingen:

  1. Ik kwam vanochtend binnen op school; werd er toch gezegd: en er kwam licht in de duisternis. Mijn fakkeltje brandt helder dus! Dank voor deze mooie woorden lieve Inge! Liefs Laar XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Laar...ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat tegen je zeggen!! Heerlijk om zo gezien te worden <3

      Verwijderen