donderdag 19 september 2013

Genoeg! (Nederlands)

Het is alweer een tijdje geleden, en het was tijd voor een blog.
Na een hele tijd stilte van de zon, we hebben net een week achter de rug waarin er echt niks gebeurde..was daar gister ineens een sterke c-klasse sunflare. Dat is gewoonlijk niet zo bijzonder, maar na al die stilte viel hij wel heel erg op!
Dit in combinatie met de volle maan en de equinox die dr aan komt, gebeurd er best veel en voor mij voelt het als de uitkomst van de optelsom van de afgelopen maanden.

Het was me het reisje wel deze zomer. Zoals je misschien is opgevallen, ik kon niet eens een blog op 'papier' krijgen, alle gedachten leken te vluchtig om vorm aan te geven. Ze waren oud zodra ik ze gedacht had..en waarom oud nieuws opschrijven?
Misschien voelt dat zelfs nog wel zo, maar ik had het gevoel dat ik dit toch moest schrijven...want er komt een grote verandering aan...voel je het al?

De afgelopen dagen..week..kwam er heel veel naar de oppervlakte...en het was heel veel hele oude zaken die naar boven kwamen. Zaken waar we liever niet naar kijken, niet willen zien...dingen die we diep diep hadden weggestopt. oude gedachtenpatronen, oude gevoelens, fouten, schuld..
Wat daar zo verwarrend aan is, is dat het zo verdomde moeilijk is het niet persoonlijk te nemen in het nu.
Het zijn OUDE zaken, maar ze voelen als gevoelens van nu! Dus we voelen ons naar beneden getrokken, hebben het gevoel dat we niks geleerd hebben, voelen ons mislukt en weten soms niet zeker of we hier nog wel willen zijn..
We voelen ons verloren, we voelen pijn...we rouwen, huilen, vechten.
Velen verlaten het leven dat ze kennen, door echtscheiding, ontslag van het werk, of verlaten dit leven helemaal.
We zijn moe, uitgeput, we zijn op de bodem...


De laatste dagen zijn velen van ons verre van fit, moe, hoofdpijn, keelpijn, verkouden, niezen.
En ja, dat komt door het weer, maar het komt niet alleen door het weer, Het is ook een deel van het vervellen, het loslaten.
Loslaten..een term die bijzonder vaak gebruikt wordt. Velen zijn verward...weten niet meer wat dat nou betekent. Hoe kun je loslaten wat je bent...van van jou is? Het is jouw creatie, hoe kun je je creatie loslaten?
Nou..dat is waar, dat kan ook niet. Alle energie is onderdeel van de ene energie, dus loslaten bestaat niet.
Misschien is het beter om te zeggen, het loslaten van gehechtheid.
Wat gebeurd is is gebeurd, wat je bent is wat je bent...en je kunt kiezen of je je daar aan hecht of niet.
Het is een keuze.
Maak de keuze..of je lichaam maakt die keuze voor je en dan wordt je ziek.
Zou het zo simpel kunnen zijn?
Ik kies ja!
Genoeg is genoeg!

Nou...een energieweerberichtje dan nog maar?
Is het je ook opgevallen dat overal het getal 11 opduikt? Ik weet dat velen van jullie het zien en erover praten. Nou, we naderen de maand november, de elfde maand en ik voorspel je dat deze maand AWESOME gaat worden!!
Voor diegenen die al jaren werken aan bewustzijn, aan bewust-zijn, gaan een diepe zucht van verlichting (!!) slaken, want bewustzijn gaat zich verspreiden als de plaag!

Het is al begonnen!
Het is alsof we vele sneeuwballen van de berg af hebben geduwd, die nu eindelijk zoveel sneeuw verzameld hebben, dat de enorme grote ballen zullen landen in het dal met een grote dikke vette knal!
Mensen lijke links en rechts wakker te worden, en het begint echt op te vallen!

In november zullen we op vele fronten het honderdste aap fenomeen kunnen waarnemen.
Voor hen die de wereld zien met open ogen en open harten...het gaat een feest worden!!






Enjoy!
Much love
Inge


http://nl.wikipedia.org/wiki/Honderdste_aap

4 opmerkingen:

  1. Ik zag de link naar je blog op FB. Heel herkenbaar Inge in zoveel opzichten. Ik voel me al vrij lang enigzins flut en ik heb natuurlijk ook al eerder vernomen dat het allemaal een beetje bij het algemene transformatie proces hoort maar toch....dat helpt niet altijd als het even niet lijkt te flowen. Wat wel helpt is deze herkaanbaarheid en me dus weer even opnieuw realiseren en herinneren dat ik niet de enige ben maar dat het onderdeel is van het grotere proces. Dat is het natuurlijk altijd maar het lijkt nu inderdaad allemaal zo uitvergroot.
    Ik ben zelf nog niet zoveel tegenkomen wbt het nummer 11, maar ik zal er eens op letten. Mooi blog bedankt.
    De url die ik heb geplaatst is van een internationale (engelstalige) spirituele gemeenschap waar ik al jaren bij betrokken ben zowel als gewoon lid als administrateur. De site is alleen volledig zichtbaar voor leden maar je kunt wel een kijkje nemen op de Homepage mocht je een indruk willen krijgen. Liefs, Lucienne.
    (Alluvja en Lulu zijn ook namen die ik gebruik, op mijn sites)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Lucienne, die herkenbaarheid is precies waar ik die blogs voor schrijf...er staat niet zoveel nieuws in meestal, maar het maakt toch dat we ons even wat meer samen voelen :-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar. Dat is mijn week. Het raakte me om dit zo te lezen en ben zo blij dat het sinds gisteren eindelijk loskomt! Mijn lichaam heeft deze week al heel sluimerend de keuze voor me gemaakt, echter breekt griep o.i.d niet echt door. Telkens als ik me meer open kan stellen, nemen de griepverschijnselen af. Ik hoop dat ik nu open mag blijven staan, laat de tranen maar vloeien!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa..emoties zijn nu zo bereikbaar...hoe bewuster je bent, hoe beter je op de golf kunt surfen en niet ondersteboven gegooid wordt :-)
      Liefs!

      Verwijderen